Porady z osteopata aby nie mieć bólu pleców

To się nazywa “zło wieku”: 8 francuzów z 10 mają problemy z kręgosłupem. ból w plecach, ból w dole pleców … aby zapobiec ból, osteopata Adrien ezine daje nam pewne wskazówki. Stosować bez umiaru!

Ból pleców to problem zdrowia publicznego: 8 z 10 francuzów zaniepokojony. To nawet najczęstszą przyczyną niepełnosprawności u osób dorosłych w wieku powyżej 45 lat!

W szczególności, istnieje nie jeden, a kilka ból w plecach. Te trafiają w 3 kategorie: bóle szyi (ból lokalizuje się w karku i szyi), ból pleców (ból-to “punkt” pomiędzy podstawą szyi i talii) i po zawale serca (ból w dolnej części pleców, kręgu lędźwiowego).

Są najczęstsze, które stanowią 90% przypadków. Według badań opublikowanych w “British medical journal” w marcu 2014 r. ból w dole pleców jest również główną przyczyną niepełnosprawności na świecie … a także odpowiada za 30% od strajku rolników.

Jak zapobiec ból w szyi?Jak zapobiec ból w szyi?

Kogo to obchodzi ? Ludzie, którzy pracują cały dzień przy komputerze może wystąpić ból zlokalizowany w górnej części kręgosłupa: to ból w szyi. Na pytanie: słaba postawa powtarzać codziennie! Jeśli ból w szyi staje się przewlekła, może towarzyszyć zaburzenia snu lub bóle głowy.

Porady osteopata

  • Rozciągnąć kręgosłup na koniec dnia, zwłaszcza jeśli masz bardzo siedzący tryb życia. Do tego małe ćwiczenie: usiądź prosto i przechylić głowę do przodu, jakby do pocałunku piersi (zobacz zrobić ci podwójny podbródek!). Następnie połóż dłonie na górnej części czaszki i delikatnie, bez wysiłku. Przytrzymaj przez co najmniej 30 sekund.
  • Na co dzień, unikaj torby z paskiem na ramię: wybrać plecaki, które lepiej rozłożyć obciążenie. Także uważaj, jeśli jesteś uzależniony od swojego smartfona: stale przechylając głowę (pisać wiadomości tekstowe, na przykład) przyczynia się ból w szyi.
  • Wieczorem, jeśli czytasz w łóżku (lub jeśli oglądać serię), absolutnie nie w pozycji siedzącej z głową, pochylając się do przodu.
  • W biurze, spróbuj zoptymalizować swoją stację roboczą: ekran powinien być tuż przed oczami. Również przeciągnąć co godzinę, na przykład poprzez “toczenia” głowę (ostrożnie!), W kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, a następnie w przeciwnym kierunku.

Jak uniknąć bólu pleców?Jak uniknąć bólu pleców?

Kogo to obchodzi ? Ponownie, jest to u osiadłych narodów, które są najbardziej narażone na ryzyko wystąpienia bólu między szyi i dolnych żeber: wiek, brak aktywności fizycznej, nadwaga, stres … czynniki, Усугубляющие czynniki. Aby zapobiec ból, należy zrobić mięśnie ćwiczenia.

Porady osteopata

  • Rozprostować kręgosłup i mięśnie pleców na koniec dnia – i się obudzić, jeśli masz niespokojne noce! Do tego ćwiczenia: postaw się w скорченном pozycji, pośladki na piętach, plecy proste. Następnie, na wydechu, połóż dłonie na podłodze i wyciągnij ręce jak najdalej do przodu. Przytrzymaj przez co najmniej 30 sekund.
  • Jeśli masz drążek, powiesić w ciągu 1 min: to bardzo skutecznych ćwiczeń, oferowanych przez fizjoterapeutów. I to działa również z gzymsu (jeśli jest wystarczająco silny!) Lub ościeżnicy drzwi …
  • Praktyka budowania mięśni ćwiczenia są szczególnie ukierunkowane na mięśnie pleców. Pływanie to sport zdecydowanie zaleca się: to pomaga wzmacniać mięśnie pleców … nie озвереть stawów.
  • Na koniec dnia, można również ćwiczyć ćwiczenia oddechowe, które przyczyniają się do rozluźnienia mięśni pleców. Relaks terapia , na przykład.

Jak uniknąć bólu pleców?Jak uniknąć bólu pleców?

Kogo to obchodzi ? To najczęstszy ból pleców z kręg lędźwiowy stale podkreślał. Dyskopatia wpływa na mężczyzn i kobiety, dzieci, starców. Ból może być spowodowany przez wiele czynników: zła postawa, słabo rozwinięte mięśnie … ale i ginekologiczne problemy, boli mnie kark, nadwaga …

Porady osteopata

  • Jeśli wydaje ci się, że on “ciągnie” na plecach, praktykować to ćwiczenie codziennie rano i wieczorem: leżąc na plecach to kolana do klatki piersiowej, oddychając głęboko. Przytrzymaj przez co najmniej 30 sekund, a następnie zwolnij.
  • Jeśli masz zamiar przewieźć ciężki ładunek (karton, dziecko, torba …) myślę, zginając kolana przy schodzeniu. Chodzi o ochronę lędźwiowego-illiac, mięsień, który łączy udo do pnia, i to często odpowiedzialne za ból w dole pleców.
  • Aby uniknąć bólu pleców, bardzo ważne jest, aby dźwięk mięśni brzucha pas . Naprawdę, te wsparcia narządów wewnętrznych: jeśli są zbyt rozluźnione, “ciągną” na plecach. Aby wzmocnić ich realizacji deski (poszycie) – jest to skuteczne, co najmniej 45 sekund każdego dnia.

Dzięki Adrien ezine, osteopata w Bry-sur-Marne (94).